سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که دانشی را زنده کرد، نمی میرد . [امام علی علیه السلام]
 
چهارشنبه 98 دی 4 , ساعت 12:7 عصر

در بازار کالاهای خاص برخی از اقلام دارای محدودیت زمنی برای عرضه می باشند که در این صورت از قوانین متفاوتی نسبت به دیگر کالاها تبعیت می کنند. به طوری که اگر کالای مورد نظر در زمان تعیین شده به فروش نرسد، از ارزش آن کاسته می شود. عرضه کننده کالا در این شرایط سعی می کند تا کالای خود را با بهترین قیمت به فروش برساند. در این جا تعیین کننده اصلی قیمت، قانون عرضه و تقاضا می باشد. در مواقعی که عرضه بیشتر از تقاضا باشد، قیمت از نرخ پایین تری برخوردار است و بالعکس.

بلیط هواپیما یکی از کالاهایی است که قوانین ذکر شده در مورد آن مصداق دارد. مسافران برای خرید بلیط هواپیما با این قانون به طور مکرر برخورد دارند. گاهی بلیط هواپیما در بعضی از روزها دارای قیمت بالاتری هستند در حالی که همان بلیط در روزی دیگر، قیمت متفاوتی دارد. به این نوع بلیط هواپیما که دارای نوسانات قیمت زیادی هستند، در اصطلاح بلیط لحظه آخری گفته می شود.

 

بلیط لحظه آخری هواپیما چیست؟

مسافران حرفه ای به خوبی می دانند که بلیط هواپیما به دو دسته کلی سیستمی و چارتر دسته بندی می شوند. بلیط در واقع مدک و سندی است که نشان می دهد مسافر صندلی هواپیما را برای تاریخ و مسیر معینی رزرو کرده است. بلیط های سیستمی از قیمت ثابتی برخوردارند و قیمت اولیه آنها هر ساله توسط سازمان هواپیمایی کشور تعیین می شوند. در مقابل بلیط چارتر وجود دارد که در طول سال نوسان قیمتی متعددی بسته به شرایط و زمان دارد. معمولا بلیط لحظه آخری در دسته بلیط های چارتر قرار می گیرند.

از بلیط هواپیما چارتر چه می دانید؟

چارتر به معنای دربست اجاره کردن است. در واقع بلیط چارتر این معنی را می دهد که شرکت واسطه ای مانند آژانس مسافرتی برای مدت معین اقدام به اجاره کردن صندلی هواپیما برای مسیری مشخص کرده است. قیمت بلیط چارتر هواپیما بسته به شرایط و زمان عرضه متفاوت می باشد. هرچه به زمان پرواز نزدیک تر باشیم ، قیمت بلیط چارتر از تخفیفات بیشتری برخوردار می شود . به طوری که گاهی می توان بلیط چارتر را ارزانتر از بلیط قطار تهیه کرد.

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما

عوامل متعددی بر قیمت بلیط هواپیما و قانون عرضه و تقاضا تاثیر می گذاردند. شرایط آب و هوایی، زمان عرضه بلیط، مناسبت ها و ایام خاص در میزان تقاضا تاثیرگذار است. اما نوع بلیط، تعداد تقاضا، نوع کلاس پروازی، خدمات ارائه شده از طرف ایرلاین و عوامل دیگری در قیمت بلیط هواپیما تاثیر گذار است. از همین رو بازار در حوزه فروش بلیط هواپیما به شدت رقابتی می باشد و ایرلاین ها از قیمت های مختلف، بلیط هواپیمای خود را با قیمت های متفاوت عرضه می کنند.

امروزه فروش بلیط هواپیما محدود به دفاتر فروش بلیط نیست بلکه با به وجود آمدن وب سایت های گردشگری و فروش بلیط، میزان دسترسی افراد به اینترنت بسیار گسترش پیدا کرده و رقابت عجیبی در وب سایت ها برای فروش بیشتر بلیط وجود دارد. بنابراین مسافران برای رزرو بلیط ارزان هواپیما می توانند به وب سایت های مختلف مراجعه کنند تا موفق به رزرو بلیط هواپیما ارزان شوند.

 

 

خرید اینترنتی بلیط هواپیما

از سال 2004 به بعد خرید اینترنتی بلیط هواپیما با افزایش رو به رشدی مواجه شده است. اما از سال 2013 فروش بلیط هواپیما چارتر نیز با تقاضای بالایی روبرو بوده است. در سالیان اخیر با فعالیت سایت های گردشگری خرید آنلاین بلیط هواپیما به صورت قابل توجهی پیشرفت کرده است. تیک بان یکی از سایت های معتبر گردشگری می باشد که انواع بلیط هواپیما را با قیمت های مناسب و به صرفه ارائه می کند. برای رزرو بلیط هواپیما با ارزانترین قیمت مراجعه به تیک بان عاقلانه ترین روش خرید ارزان بلیط هواپیماست.

با مراجعه به این سایت و کمی جستجو امکان مشاهده بلیط هواپیما چارتر و بلیط لحظه آخری به راحتی وجود دارد.

بلیط لحظه آخری استانبول، ارزان و به صرفه

استانبول به دلایل زیادی چون نزدیکی مسافت، قرابت های فرهنگی، جاذبه های توریستی و مراکز خرید و جاذبه های تجاری همواره مورد توجه مسافران ایرانی می باشد. اغلب بلیط هواپیما استانبول به صورت چارتر عرضه می گردد از همین رو فضا بشدت رقابتی بوده و بلیط خارجی هواپیما نیز دارای قیمت های متغیر می باشد. این موضوع موجب شده تا قیمت بلیط لحظه آخری استانبول بسیار ارزان و به صرفه عرضه شود. برای خرید بلیط ارزان استانبول تیک بان ارزانترین بلیط را به شما پیشنهاد می دهد. با کمی جستجو در سایت های مختلف فروش بلیط، می توانید کاملا حس کنید که https://tikban.com ارزانترین و با کیفیت ترین بلیط هواپیما را به مسافران ارائه می دهد.

تیک بان نه تنها در مسیرهای خارج از کشور مبادرت به فروش بلیط لحظه آخری می کند بلکه انواع بلیط هواپیما داخلی را نیز با قیمتی مناسب عرضه می کند. تیک بان بلیط چارتر مشهد و بلیط لحظه آخری کیش را به راحتی در دسترس شما قرار می دهد.

منبع: همه چیز درباره بلیط لحظه آخری



لیست کل یادداشت های این وبلاگ