سفارش تبلیغ
صبا ویژن
اگر تو به زندگى پشت کرده‏اى و مرگ به تو روى آور است پس چه زود دیدار میسر است . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 98 دی 4 , ساعت 12:7 عصر

سفر با قطار مزیت‌های فراوانی را با خود به همراه دارد که بیشتر این مزیت‌ها را مسافرانی که این وسیله نقلیه را برای سفر انتخاب می‌نمایند به آن واقف هستند. اما در این بین برخی از امکانات قطار هستند که اندک افرادی از آن‌ها آگاهی لازم را دارند. ما در این مطلب علاوه بر پاسخ به سوالات بیان شده به این امکانات نهفته خواهیم پرداخت.   

دوری از شلوغی و ترافیک جاده ها، سفر بدون در نظر گرفتن شرایط جوی مانند برف، باران و طوفان، بیم نداشتن از سقوط‌های بی مورد از جمله مزایایی است که می‌توان با تهیه بلیط قطار در سفر آن را تجربه نمود. دلایل محبوبیت قطار در سفر‌های گوناگون چیست؟ به چه دلایلی قطار را به عنوان امن‌ترین وسیله نقلیه می‌شناسند؟ برای پاسخگویی به سوالات ذهنی خود در این مطلب با ما همراه باشید.

سفر با قطار مزیت‌های فراوانی را با خود به همراه دارد که بیشتر این مزیت‌ها را مسافرانی که این وسیله نقلیه را برای سفر انتخاب می‌نمایند به آن واقف هستند. اما در این بین برخی از امکانات قطار هستند که اندک افرادی از آن‌ها آگاهی لازم را دارند. ما در این مطلب علاوه بر پاسخ به سوالات بیان شده به این امکانات نهفته خواهیم پرداخت.   

8 مورد از امکانات قطار‌های مسافربری که نمی‌دانیم?


حمل بار بدون محدودیت

امکانات مختلفی در هنگام خرید بلیط قطار عاید خریداران خواهد شد، حمل بار بدون محدودیت یکی از این امکانات است. بسیاری از مسافران در هنگام سفر با اتوبوس و هواپیما با میزان بار قابل حمل مشکل خواهند داشت. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی با توجه به پرواز‌های داخلی و خارجی میزان بار مشخصی را برای مسافران تعیین کرده اند.

در سفر‌های هوایی اگر بار بیش از حد مجاز باشد، مسافر باید جریمه آن را پرداخت نماید. در سفر با اتوبوس نیز مسافران همیشه دچار سردرگمی‌های فراوانی بایت حمل بار می‌شوند. اما در قطار مسافران برای حمل چمدان، کیف و بار‌های اضافه خود نیاز به محدودیت ابعاد و کیلو نخواهند داشت. بار‌های بیش از 75 سانتی متر را می‌توان به بخش بار‌ها تحویل داد و در مقصد دریافت نمود. لازم به ذکر است، وزن بار نباید بیش از 200 کیلوگرم و 2 متر باشد. با تهیه بلیط قطار به میزان بار خود در سفر فکر نکنید.


برای خودرو شخصی خود بلیط قطار تهیه کنید!

در سفر با قطار این امکان برای شما فراهم است تا برای خودرو شخصی خود خرید بلیط قطار را انجام دهید و آن را در مقصد با خود داشته باشید. تصور کنید، برای سفر به مشهد باید هزینه بلیط هواپیمایی را پرداخت نمایید که بهای بسیار زیادی را در بر خواهد داشت. اگر با ماشین شخصی هم به این شهر سفر کنید خستگی بسیار زیادی به تنتان می‌ماند در این مواقع قطار کار را برای شما بسیار آسان کرده است. حمل خودرو شخصی به شهر مورد نظر یکی از خدماتی است که بسیاری از مسافران از آن غافل هستند. به راحتی و بدون دردسر ماشین خود را با قطار حمل کنید و در شهر مقصد استفاده نمایید. قطار وسیله‌ای ارزان با امکانات فراوان است که ما از بخش عمده‌ای از آن بی خبریم.

 

8 مورد از امکانات قطار‌های مسافربری که نمی‌دانیم?


غذای خود را در قطار گرم میل کنید

غذا‌ها در هواپیما طعم دلچسبی ندارند. در اتوبوس نیز غذا‌ها باید در بین راه فراهم شود. در این مواقع برای تهیه غذای هزینه بالایی را باید پرداخت کنید در صورتی که کیفیت پایینی نصیبتان خواهد شد. شاید بگویید در سفر با اتوبوس از غذا‌های خانگی استفاده می‌کنید، اما سوال اینجاست که فضایی برای گرم کردن غذا وجود دارد. جواب صد در صد نه است.

چاره کار رزرو بلیط قطاربرای سفر است. در سفر با قطار با استفاده از مایکروفرهای تعبیه شده می توانید غذای مورد نظر خود و همسفرانتان را گرم کنید. لازم به ذکر است اگر تمایلی به غذای خانگی ندارید،در هنگام رزرو بلیط قطار می توانید غذای خود را رزرو نمایید.

 

رزرو بلیط قطار با غذا

همانطور که گفتیم، اگر مایل مایل به غذای خانگی نباشید، در این مواقع می‌توانید رستوران قطار را برای تهیه غذا انتخاب نمایید. غذا‌های قطار از کترینگ‌هایی با کیفیت بی نظیر تهیه می‌شود. کیفیت بالای غذا‌های در قطار موجب رضایت اکثر مسافران شده است. اگر مایل به پیش غذا، دسر و نوشیدنی هم باشید در قطار این امکان برای شما فراهم می‌باشد. قیمت غذا در رستوران بسیار به صرفه می‌باشد. علاوه بر قیمتی به صرفه منوی غذای داخل قطار متنوع است.

استفاده از حمام و سرویس بهداشتی در قطار

در گذشته سیستم های بهداشتی مختلفی در قطارها وجود نداشت اما امروزه علاوه بر سرویس بهداشتی در برخی از حمام ها حمام نیز تعبیه شده است. این امکانات می تواند سفر با قطار را برای مسافران بسیار آسان و دلپذیرتر نماید. این امکانات هزینه های پایینی را در بر دارد. با تهیه بلیط قطار ارزان می توانید امکاناتی بالا با قیمت پایین را در سفر تجربه نمایید.

بدون نگرانی از وسیله های الکتریکی خود استفاده کنید

در سفر با قطار نگران اتمام شارژ گوشی و لپ تاپ خود نباشید در هر کوپه پریزهای برق نهفته شده است که می توانید به وسیله آن سیستم برقی خود را شارژ نمایید. در گذشته این پریزها به صورت نمادین بودند و کارایی خاصی نداشتند. آیا با تهیه بلیط هواپیما و خرید بلیط اتوبوس می توانید از این نوع امکانات استفاده نمایید؟

ارسال بار با قطار از درب منزل

شاید برایتان جالب باشد که بدانید محموله های باری خود را می توانید از طریق قطار انجام دهید. شما می توانید از توشه بار درخواست کنید که محموله مورد نظر را از درب منزل تحویل بگیرد و به مقصد انتقال دهد. لازم به ذکر است بسته هایتان بیمه آتش سوزی و حوادث می شوند.

 

خواندن کتاب و روزنامه در قطار

انسان های با فرهنگ و کتاب دوست بسیار زیادی در سراسر ایران وجود دارند که با قطار به مسافرت های خود می پردازند. شرکت های حمل و نقل ریلی برای این عزیزان تمهیداتی دیده است. شما می توانید در سفر با قطار به کتابخانه بروید و تمام مسیر را با خواندن کتاب های مختلف خود را سرگرم نمایید. برای به همراه داشتن این امکانات و تهیه بلیط قطار به ادرسwww.tikban.com مراجعه کنید. سایت تیک بان علاوه بر بلیط قطار، بلیط هواپیما و بلیط اتوبوس به اقصی نقاط جهان را پشتیبانی می نماید.

منبع: 8 مورد از امکانات قطار‌های مسافربری که نمی‌دانیم



لیست کل یادداشت های این وبلاگ