سفارش تبلیغ
صبا ویژن
[ و او را از ایمان پرسیدند ، فرمود : ] ایمان ، شناختن به دل است و اقرار به زبان و با اندامها بردن فرمان . [نهج البلاغه]
 
یکشنبه 97 فروردین 19 , ساعت 9:50 عصر

کنسلی بلیط هواپیما ایران ایر تحت شرایط و قوانینی انجام می شود. شما کنسلی بلیط هواپیما ایران ایر در پروازهای داخلی و خارجی باید اقداماتی را انجام دهید که در ادامه آنها را بیان می کنیم.

مقررات استرداد و تغییر تاریخ پروازهای داخلی ایران ایر طبق اطلاعات موجود در این سامانه یا اطلاعات موجود بر روی بلیت قابل استناد است لذا به منظور استرداد بایستی به لیست رزروها که در ذیل نام کاربری در صفحه نخست سامانه خرید اینترنتی است مراجعه و دکمه استرداد را پس از انتخاب دلیل استرداد کلیک می کنیم. استرداد وجه بلیط فقط به کارت پرداخت کننده مسترد می شود.

 

کلاس نرخیJ : هرگونه تغییر و یا استرداد از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه و از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز به بعد با کسر 40درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه امکان پذیر خواهد بود. بار مجاز همراه مسافر 30 کیلوگرم  برای مسافر بزرگسال و کودک است.

کلاس نرخی C: هرگونه تغییر و یا استرداد از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه  و از ساعت 12 ظهر روز قبل از پروازبه بعد با کسر 40درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه امکان پذیر خواهد بود. بار مجاز همراه مسافر30 کیلوگرم  برای مسافر بزرگسال و کودک است.

کلاس نرخی Y: هرگونه تغییر و یا استرداد از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه  و از ساعت 12 ظهر روز قبل از پروازبه بعد با کسر 40درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه امکان پذیر خواهد بود.  بار مجاز همراه مسافر 25 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک است.

کلاس نرخی V: هرگونه تغییر و یا استرداد از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز با کسر 20 درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه و از ساعت 12 ظهر روز قبل از پروازبه بعد با کسر 40درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه امکان پذیر خواهد بود. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم  برای مسافر بزرگسال و کودک است.

کلاس نرخی Q: هرگونه تغییر و یا استرداد از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز با کسر 30درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه و از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز به بعد با کسر 60درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه امکان پذیر خواهد بود. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم  برای مسافر بزرگسال و کودک است.

کلاس نرخی M: هرگونه تغییر و یا استرداد از زمان صدور تا قبل از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز با کسر 30درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه و از ساعت 12 ظهر روز قبل از پرواز به بعد با کسر 60درصد از بهای کوپن پروازی مربوطه امکان پذیر خواهد بود. بار مجاز همراه مسافر 20 کیلوگرم  برای مسافر بزرگسال و کودک است.

کلاس نرخی N: هرگونه تغییر و یا استرداد در این کلاس پروازی مجاز ناست و هیچگونه وجهی مسترد نخواهد شد . بار مجاز همراه مسافر  20 کیلوگرم برای مسافر بزرگسال و کودک است.

بار مسافر نوزاد (INF) در کلیه کلاسهای فوق شامل 10 کیلو بار همراه است.

به موجب بند 7-3 توافقنامه دوازده جانبه شرکتهای هواپیمائی داخلی (هما IR، آسمان EP، ماهان W5، کیش ایر Y9، قشم ایر QB، نفت ایران NV، آتا I3، ایران ایر تور B9، معراج JI، تابان HH، اترک AK و کاسپین CPN ) در خصوص استرداد بلیت آن دسته از مسافران که پرواز خود را از دست داده اند موارد ذیل ضروری است.

بلیط الکترونیک و یا کاغذی آن دسته از مسافرانی که پرواز داخلی اولی و یا پرواز دوم خود را به علت تاخیر بیش از دو ساعت و یا ابطال پرواز کنسلی بلیط هواپیما ایران ایر و یا پرواز دوم که قرار بوده است توسط یکی از این یازده شرکت طرف توافق انجام شود از دست داده اند از هر گونه کسر هزینه ابطال بلیت معاف خواهند بود مشروط به اینکه تاریخ صدور این بلیت قبل از تاریخ پرواز باطل شده باشد.

کنسلی بلیط هواپیما ایران ایر ( تاخیر و یا ابطال کننده پرواز ) موظف است بلیت مسیر ابطالی و یا تاخیر پرواز مسافران خود را ممهور به مهر علت تاخیر و یا ابطال پرواز نموده تا از سوی مسافر به منظور عدم کسر هزینه کنسلی بلیط هواپیما ایران ایر ادامه مسیر و یا برگشت خود به شرکت هواپیمائی دومی ارائه دهد .

نکات تغییر و استرداد بلیط خارجی در هواپیما ایران ایر

مقررات استرداد و تغییر تاریخ پروازهای بین المللی ایران ایر طبق اطلاعات موجود در این سامانه یا اطلاعات موجود بر روی بلیت قابل استناد است لذا به منظور استرداد بایستی به لیست رزروها که در صفحه نخست سامانه خرید اینترنتی است مراجعه و دکمه استرداد را پس از انتخاب دلیل استرداد انتخاب می کنیم.

از آنجائیکه بلیط ارزان هواپیما های رفت و برگشتی به نسبت از دو بلیط یکطرفه در همان مسیر ارزان تر است بنابر این در صورت تقاضای استرداد بلیت رفت و برگشتی که یک مسیر آن استفاده شده باشد هزینه استردادی همیشه با کسر یک مسیر یکطرفه با بالاترین نرخ موجود در آن کابین محاسبه می شود قابل ذکر است در صورت No-Show در مسیر دوم هزینه آن نیز لحاظ خواهد شد.

– هزینه No-Show بدین معنی است که مسافر رزرو خود را همچنان حفظ کرده ولی در تاریخ و ساعت مقرر نزد کانتر پذیرش در فرودگاه حاضر نشود قابل ذکر است طبق شرایط کنسلی بلیط هواپیما خارجی مهلت کنسل کردن رزرو تا 24 ساعت قبل از ساعت پرواز است در غیر اینصورت شامل هزینه مربوطه می شود.

– کلاس نرخی E غیر قابل استرداد وتغییر است و در صورت عدم استفاده در تاریخ مقرر ، بلیت بصورت کامل سوخت خواهد شد . بار مجاز همراه مسافر در این کلاس نرخی30KG است .

– هزینه No-Show در کلاسهای نرخی L , X , N مبلغ 3?000?000 ریال است و هزینه تغییر تاریخ این کلاس نرخی مبلغ 2?000?000 ریال است. هزینه استرداد این کلاس نرخی مبلغ 2000000 ریال است. بار مجاز همراه مسافر در این کلاس نرخی30KG است .

–  هزینه No-Show در کلاس نرخی M , K ,Q مبلغ 2?000?000 ریال است. هزینه تغییر تاریخ این کلاس نرخی مبلغ 1?000?000 ریال است. هزینه استرداد این کلاس نرخی مبلغ 2?000?000 ریال است. بار مجاز همراه مسافر در این کلاس نرخی35KG است.

– هزینه No-Show در کلاس نرخی V ,S,Y مبلغ 2?000?000 ریال است. هزینه تغییر تاریخ این کلاس نرخی رایگان است. هزینه استرداد این کلاس نرخی مبلغ 2?000?000 ریال است. بار مجاز همراه مسافر در این کلاس نرخی40KG است.

– هزینه No-Show در کلاس نرخی I مبلغ 3?000?000 ریال است. هزینه تغییر تاریخ این کلاس نرخی 2?000?000 است. هزینه استرداد این کلاس نرخی مبلغ 2?000?000 ریال است. بار مجاز همراه مسافر در این کلاس نرخی40KG است.

– هزینه No-Show در کلاس نرخی C ,J  مبلغ 3?000?000 ریال است. هزینه تغییر تاریخ این کلاس نرخی رایگان است. هزینه استرداد این کلاس نرخی مبلغ 2?000?000 ریال است. بار مجاز همراه مسافر در این کلاس نرخی 50KG  است.

گل پرواز با تهیه مجموعه کاملی از بلیط هواپیماهای امن در مسیرهای مختلف سعی کرده تا سفری مطمئن و لذت بخش را برای همه مسافران تدارک ببیند. شما با مراجعه به سایت خرید بلیط  می توانید از همه بلیط های موجود در مسیر دلخواه تان باخبر شوید و بلیط های سیستمی و چارتر را برای مسافرت خود انتخاب و اقدام به خرید کنید. همچنین می توانید درباره شماره واچر بلیط چیست اطلاعات خوبی به دست بیاورید تا بهترین بلیط را برای مسافرت خودتان خریداری نمایید. آرزوی سفری امن و پر از شادی را برای شما داریم.



لیست کل یادداشت های این وبلاگ